Michelle Sten

Worst part is over.... NOT!

Allmänt Permalink3
 
 
Torsdag... Det har nu gått en vecka sen vi träffades sist. Den här veckan har varit hemsk på många sätt och jag har mått otroligt dåligt. Jag menar, varför skulle jag inte det? Jag fick mitt hjärta krossat, igen... För andra gången av samma person. Så slog det mig igår, att jag är orsaken till att detta har hänt. Det är jag som har gett fler chanser, när en smart person skulle sagt ifrån. Jag borde ha lagt upp en gräns tidigare och sagt ifrån tidigare. Kärleken gör en blind, eller vad brukar man säga. Kärlek och förnuft går inte ihop.
I alla fall, igår när jag kommit till min insikt och gjort det jag behövde göra och sagt det jag behövde säga, så mådde jag lite bättre. Mitt goda humör fortsatte även idag, tills nyligen när en överväldigande känsla kom över mig. Saknaden... I det här fallet har den faktiskt tagit en fysisk form också, i form av en brännande känsla i bröstet. Något jag aldrig upplevt tidigare. Jag föredrog nästan när allt var ett enda kaos.... Då kunde jag inte känna saknaden och allt det här som nu tynger mig. Hela dagen har jag gått runt med ett tryck över bröstet och jag har svårt att andas. Mitt hjärta slår så hårt att det känns som det ska hoppa ur bröstkorgen på mig. Jag trodde inte att man kunde sakna någon så mycket. Och jag trodde verkligen att det värsta var över, men nu inser jag att detta är den värsta delen. Varför ska hjärtesorg göra så ont? När ska det ta slut?
Alla säger att jag måste vara stark och jag antar att de har rätt, men det är verkligen lättare sagt än gjort. Min tatuering i sidan bränner en aning, som för att jävlas lite...
Något som har hållit mig distraherad och som har hjälpt mig en del, är boken Män är från Mars Kvinnor är från Venus. Den har en hel del bra synpunkter och det är väldigt mycket i den som jag kan känna igen mig i. Den har fått mig att förstå bättre och att se saker och ting ur ett annat perspektiv. Alla borde läsa den! Kan inte skada i alla fall...
Hur som helst! Mitt humör går i vågor och jag vet att saknaden kommer växa, desto längre tid det går. Den brännande känslan i bröstet kommer att bli till lågor och jag kommer nog ha fler dåliga dagar än bra, inom den närmsta framtiden. Dessutom är mina tankar upptagna hela tiden pga att han springer runt och runt där inne. Jag börjar få lite mental yrsel....
Kan någon berätta för mig hur jag slipper saknaden?
 
 
 
Michelle
#1 - - Been there...:

Let it all blow over. Tog mig 2 år före jag slutade tänka på saken. När jag ser tillbaka på det så skulle jag intalat mitt tidigare jag om hur meningslöst allt ändå är då allt kommer kring.
Det är helt enkelt en paranoid fas som man bör gå igenom, även om den är jävligt onödig och känns aningen barnslig.

Svar: 2 år klarar jag inte av med det här. Då kommer någon att få lägga in mig någonstans... Än så länge har det bara gått en vecka och jag känner mig redan galen...
Michelle Sten

#2 - - Baloo:

Hur vore det att söka sig ut och möta omvärlden igen !
Det känns kanske lite skrämmande, men jag garanterar att det hjälper. "what doesn't kill you makes you stronger" ❤

Svar: Jag gör det när jag känner att jag vill och är redo. Jag har ingen lust att träffa någon eller hitta på något. Det kan istället leda till att jag förlorar mina vänner om jag tvingar mig själv på dem när jag egentligen inte vill träffa någon.
Michelle Sten

#3 - - MOWGLI:

Som sagt; It takes two to tango! Det är sällan bara ens fel /orsak!
Och som med allt annat, man ska känna saknad, sorg osv för att sen kunna gå vidare och på vägen dit lärt sig något och stärkts av att man klarat av det tunga i alla fall.
Att bara se det tråkiga och lessamma gör att det bara blir mer av samma vara. Även om de glada och lyckliga stunderna kan kännas smärtsamma, så e det bättre att byta ut de negativa till de positiva känslorna. Vara tacksam för den tid och erfarenhet man fått så långt.
Man kan aldrig veta vad som finns runt hörnet i framtiden, bara du tillåter dig själv att släppa taget och acceptera att det nu ska vara på det här viset.
"Trycket" över bröstet är hårdare innan det blir lättare.
Men måste hålla med "Baloo", lite omvärld och gamla bekantskaper kan göra saker å ting lättare! Liksom klockan går i jämn takt framåt, så går även övriga livet, det stannar inte för att vi ska kunna stå stilla och fundera över det som hände igår, förgår osv.

Svar: Jag säger inte att detta är någons fel och jag förstår att det ska vara såhär nu, men det betyder inte att det blir lättare eller att det gör mindre ont. Jag bara skriver av mig och det är absolut inte meningen att någon ska känna sig anklagad eller träffad. Jag kan inte tvinga mig själv ut. Det kommer inte hjälpa om jag inte känner för att hitta på något eller träffa någon, det kommer bara leda till att jag tar ut allt på dem i så fall och det kan nog leda till ännu mer tråkigheter. Jag vet själv och bestämmer själv när jag känner mig redo.
Michelle Sten

Till top