Michelle Sten

Mitt jullov, från början till slut ( långt inlägg )

Mitt jullov började den 21:a december, när jag steg innanför dörren hemma i Malax, ca klockan 18:00, den 21:a december. Efter att ha suttit på tåg i ca åtta timmar och varit på båt i ca 20 timmar, kändes det skönt att äntligen vara hemma igen. Dock visste jag att denna julen inte skulle bli som de andra.
 
 
Bilder från båten
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var ca två veckor innan jullovet, som min mamma skickade att min gammelmormor hade somnat in, samtidigt låg min gammelfarmor på sjukhus för två hjärtinfarkter och lunginflammation. Jag kände mig sorgsen och orolig, men samtidigt lite förväntansfull som ett litet barn på julafton. De sista dagarna gick sakta framåt och kvällen för julfesten kom. Vid det här laget hade jag börjat acceptera att gammelmormor var borta och att det var bäst så, men jag skulle inte ha klarat mig i skolan, om jag inte haft Frida här.
 
När tåget anlände till Vasa på lördagen den 21:a december, kom pappa och hämtade oss från stationen. Efter att vi släppt av Frida åkte vi till gammelmormors grav och tände ett ljus. Vid det tillfället hade jag ingen aning om de dåliga nyheterna jag skulle få höra inom de kommande minuterna. När vi satte oss i bilen för att åka hem, sade pappa de orden jag hade varit orolig för att höra. Gammelfarmor hade gått bort tisdagen samma vecka. Där satt jag i bilen och grät och tänkte på att det snart var jul, den högtiden som ska vara fylld med glädje och skratt, men min blev istället fylld med sorg och tårar. Efter ett tag mådde jag bättre. Julafton blev bra, om än inte lika bra som alltid. Tanken på att vi om bara några dagar skulle begrava gammelfarmor, fanns alltid i bakhuvudet och gjorde det hela lite tråkigare. Det är fortfarande jobbigt att tänka på att jag aldrig mera kommer att få träffa någon av dem igen och jag kan fortfarande gråta över det, men jag försöker trösta mig med att de har det bättre där de är nu och ser ner på oss.
 
 
Jag fick allt jag önskat mig i julklapp, en juicepress, muffinmaker, bokstöd iform av en liten jordglob, DVD-filmer, parfym, våffeljärn, Cross Screen filter till kameran, mitt rum var klart, inredningsdetaljer, presentkort och en massa annat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagarna gick och det började närma sig nyår. Några dagar var jag i jobb och tjänade välbehövda pengar och andra sov jag halva dagarna och spenderade tid med min familj andra halvan av dagen. Min syster och jag var och testade farmor och farfars nya spa pool, vi bakade massor, åt god mat i mängder, var på mellandagsrea och tittade på många filmer.
 
Nyåret blev även det, annorlunda än vad det brukar vara. För första gången åkte jag ut på krogen med mina kompisar och dansade in det nya året. Det blev en kväll med god mat, massor av skratt, drinkar i alla möjliga färger och många timmar på dansgolvet. Ett trevligt och nytt sätt att välkomna det nya året.
 
 
 
 
( Instagrambilder )
 
 
Påväg till Stockholm för att ta båten till Finland
 
 Sen ( men god ) middag på båten
 
 
På båtens dansgolv med liveband
 
 Efter första arbetsdagen, födelsedagskaffe och första jullovsdagen.
 
 Hot chocolate, american style.
 
 
 Mitt nyrenoverade rum, med ny tapet.
 
 
Brorsan och jag gjorde hemlagad pizza.

 
Fynd från mellandagarna.
 
 Ett dopp i inomhuspoolen.
 
 
Ny hårfärg.
 
 
På Fontanas dansgolv 2013, respektive 2014.
 
 Min nya juicepress är AWESOME!
 
 Chill i min sköna, stora, mjuka säng.
 

 
Dagarna efter nyåret gick snabbt och jag gjorde inte så mycket annat än tittade på mer film, jobbade, umgicks med vänner och familj och bara njöt av de sista dagarna av jullovet. Som vanligt gick lovet alldeles för snabbt och jag skulle mer än gärna ha stannat hemma, men nu är det nytt år och nya möjligheter. Jag har inte avgett några nyårslöften, för jag kommer inte att hålla dem, men jag ska i alla fall ta och ändra på saker och ting och jag hoppas verkligen att detta kommer bli ett år med nya möjligheter att förverkliga mina drömmar.
 
Kanske man borde skriva en lista på saker och ting man vill uppnå eller ha gjorda inom 2014?
 
 
Vi ses!
 
 
 

Michelle
 
#1 - - Faschan:

De var mysigt o ha dig hemma o de blev tomt när du åkte. De e ju dock inte allt för länge tills vi ses igen 😊
Fina bilder med de nya kamerafiltren.

Svar: Det är alltid kul att va hemma nu när vi ses så sällan! Känns likadant här! Varken jag eller Frida var så taggade på att åka tillbaka, men det känns bra att veta att man snart är hemma igen och det är bra med rutiner, så man har något att göra. Tack! :D
Michelle Sten

#2 - - Eva:

Många, fina bilder! En bra julklapp, kamerafiltret.
Instämmer med "faschan", kul när du var hemma men tomt när du åkt.
Men tiden går snabbt! Snart hemma igen!

Svar: Tack! Bilderna blir ganska fina med filtret och det var en bra julklapp! Alltid kul att va hemma när vi ses så sällan, men som sagt tråkigt att åka tillbaka. Jo, tiden brukar gå väldigt snabbt och vi lär väl inte ens hinna göra något innan vi ska ta nästa plan hem. :D
Michelle Sten

Till top