Michelle Sten

Bussolycka och presskonferens

Idag hade vi ingen vanlig skoldag, för vi från Meko fick åka på SÖK. Det är en dag som de har för att "förebygga", ifall att det skulle hända någon stor incident i en kommun. I år hade de planerat en stor storm, där det hänt mycket under natten och det hade bl.a inträffat en bussolycka. Därefter ska det utvärderas och man ska se hur kommunen uppför sig i en sådan situation. Nu blev det en smula invecklat, men kort sagt så hade projektledaren på brandstationen planerat ett scenario med en storm, en bussolycka och allt som kan ha hänt under en storm. Sen har de vidtagit åtgärder som man skulle göra i en verklig situation och räddningstjänsten rycker ut, som om det skulle vara på riktigt. Därefter vill de se hur kommunen beter sig åt och vilka åtgärder det tar i sin tur.
Vi fick vara med på denna dag för att de ville vi skulle dokumäntera allt och vara spela media. Det var jätteroligt att få testa på att vara en tidning på presskonferens och ställa en massa frågor. Och det var kul att få vara med på bussolyckan och se hur allt verkligen går till o.s.v och vi fick en liten inblick i hur det kan vara att jobba inom media. Hoppas att vi får göra något sånt här igen! Det var verkligen lärorikt! 
Nu kommer vi från att ha ätit middag och nu tänkte jag att jag kanske måste öppna en läxbok eller två, men sen blir det nog mera Supernatural innan sängdags. Fört måste jag dock gå och redigera mina bilder och göra en stämpel...
 
Vi hörs snart!
 
 
( Bilderna kommer i ett skillt inlägg om en stund )
 
 
 
Michelle
 
 
 
 
#1 - - eva:

Okej, jag kollade i fel ordning! Olyckan var arrangerad!
Jättebra att ni får "praktisera" på sådant där.
Å egen stämpel å allt;)

Svar: Jo det var den! Det var som sagt en övning för kommunen. Jo det är det och roligt också! :) Jepp, alla borde ha en, annars kan någon stjäla bilderna man tagit. Om någon gör det nu är de tvugna att betala för dem till mig! ^^
Michelle Sten

Till top