Michelle Sten

Blåbärspaj och IDOL

Nu ska jag kolla IDOL fredagsfinal och mumsa på lite blåbärspaj. Idag fick vi sluta 1200 igen och tills dess hade dagen gått som smort. När jag stiger innanför dörren till mitt rum och förbereder mig för att ta foto på mina kläder, åker objektivet i golvet och går i två delar. SHIT! Som tur var gick det inte sönder och gick att sätta ihop tillbaka. Därefter drog vi in till centrum och gick runt lite innan vi handlade mat och tog bussen hem. Väl hemma skulle Frida ta min "dagens" och då ser vi att kameran har typ gått sönder. Bara ljusa bilder och helt fel färger... Åååhh, jag orkar inte med detta! Visst, min kamera har några år på nacken och jag har ändå tänkt köpa en ny mer professionell kamera, men just nu har jag inte råd med en sådan utgift. Dessutom är jag i stort  behov av en kamera just nu, eftersom vi har en fotoutställning på gång. Nu har jag bara ett objektiv och ingen kamera, mina andra två objektiv har också lagt av, dom är också 5 år gamla, som kameran. Nu funderar jag om jag kanske ska köpa en ny kamera, eftersom jag tänkt på det ett tag och jag ska ändå göra det någon gång inom en snar framtid. Jag har dock ingen aning om vilken modell jag ska välja, förutom att jag vill ha en Canon.
 
Har ni några tips på en Canon, lite mer peofisionell kameramodell? Jag har funderat lite på typ 7D modellen, men den är alldeles för dyr. 
 
 
( Bilden är tagen och redigerad med HTC One )
 
 
 
Michelle
Till top