Michelle Sten

Julstämningen, vaaar ääär duuu?

Jag tog fram kameran ur väskan och började fotografera bilder som påminner mig om jul. Allt kanske påminner mig om jul just nu, när jag vet att julen snart är här, men trots det så känns det som om något saknas ( läs: MASSOR av julpynt ). Jag skulle vilja vara hemma där min familj är för jag saknar allt vi brukar göra tillsammans innan julen kommer. Som t.ex pepparkaksbak, julgodisbak, klä granen, springa runt i våra tomtelvor, lyssna högt på julmusik, dricka glögg varje helg, springa och leka med hunden i snön, äta massor av lussebullar hos farmor och farfar, titta på en massa gamla barnfilmer tillsammans med mina syskon och allt det där andra som är jul för mig. Jag saknar t.o.m julstädningen! Istället sitter jag här, i ett rum med toalett, som nog är mindre i kvadratmeter än det rum jag har hemma, som är utan toalett. Ingen snö finns utanför mitt fönster och nästan inget julpynt, ingen julgran och inga lussebullar, men framför allt, INGEN familj och släkt ( vad jag vet av i alla fall, haha! ) och som gräddet på moset har jag ilningar i tänderna! Usch, den här dagen blev just mycket sämre... 
Nej, nu måste jag nog sluta klaga! Det är bara 18 dagar kvar tills jag och Frida är på båten påväg hem till kära Finland och då får vi vara hemma i nästan tre veckor. Jag har massor som ska vara gjort innan dess och en massa julklappar som ska funderas ut och handlas. Dessutom har vi tenta nästa vecka, julmarknad på lördag och säkert en massa annat som kommer att komma innan jullovet är här.
Nu ska jag ta och titta på en film!
 
Ha det bra, vi ses!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Michelle
 
 

 
 
#1 - - Faschan:

Här hemma har vi kommit igång så smått med pyntandet, men vädrets makter vill inte ännu lämna nån skrud. Julstämningen smyger sig på sakta men säkert. Vi får dock pynta o stöka hur mycket vi vill, för det är först när vi får hem dig julen blir till 💓

Svar: :D Ni har väl i alla fall fått lite snö över helgen, som du sade när vi pratade på telefon. Här regnar det bara... <3
Michelle Sten

#2 - - Anonym:

Här har det också regnat, så nu är snön väck igen :(

Svar: Ja, visst är det synd att det inte finns snö i december?! :/
Michelle Sten

Till top