Michelle Sten

When shit happens, it happens all at once...

Allmänt Permalink1
Man hör alla varningar och läser om det, men man tänker inte att det kanske kan hända en själv. MEN! Nu hände det även mig. 
Jag gick in på min nätbank i helgen för att betala räkningar och blev helt paff när jag såg att mitt konto låg på ca -130€. WTF?! Efter att ha studerat mina transaktioner, inser jag att där finns två, rätt så stora summor, som gått från mitt konto till någon nätsida. Jaha... Jag har blivit bestulen på ca 170€, som bara har försvunnit från mitt konto. När jag sedan googlade sidorna, kom det upp massor om att flera andra råkat ut för samma och att dessa sidor är just sådana som på något sätt får tillgång till dina kortuppgifter och bara stjäl pengar av dig. 
Nu har jag suttit i telefon och spärrat mitt kort, fått blanketter att fylla i och fått veta att jag ska göra en brottsanmälan till polisen, men jag kommer antagligen inte få tillbaka mina pengar. Toppen! Precis vad som behövdes när man är på väg till grannlandet en vecka. Vi får väl se hur mycket till semester det blir, om man inte har så mycket pengar att göra av med. 
 
När dåliga saker händer så händer alla på samma gång. I förra veckan var jag tvungen och återigen ha min bil på service. Det blev inte så dyrt, men ändå en något onödig utgift. Mina föräldrars bil gick sönder idag, vilket betyder att vi blir tvugna att dela på min bil och det kanske inte är världens lättaste när vi inte bor under samma tak längre.
Eftersom mitt konto är övertrasserat, kommer jag inte kunna betala mina räkningar på minst en vecka, då får jag lönen. Vilket betyder att jag kommer få mängder med förseningsavgifter. 
Jag har blivit förkyld igen och min hosta har kommit tillbaka, värre denna gång, vilket gör att jag kan inte träna och motionera som jag vill. Detta resulterar i en hel del onödigt ätande och ingen rörelse, så jag är på väg att bli en liten tjockis igen. Dessutom är det inte speciellt kul att vara förkyld när man snart ska flyga. Blä, säger jag bara! 
 
Om någonting mer händer nu, kommer jag krypa under en sten och stanna där. 
 
Just det, höll jag nästan på att glömma... Vi har haft väldigt fint vårväder med sol och värme här, i förra veckan... Nu snöar det igen och regnar, så det blir slaskigt. 
 
Ledsen för det tråkiga och lite smått deprimerande inlägget. Jag har nog det väldigt bra jämfört med många andra och dessa problem är defenitivt i-lands problem, men jag kände att jag måste skriva av mig lite. Lay off some steam, u know! 
 
Det som är positivt med detta är att jag har nu lärt mig en läxa och att jag faktiskt kommer ha semester och få resa bort ett tag nästa vecka. Så något gott förde det med sig i alla fall. 
 
 
 
Michelle
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Fin bild!

Svar: Tack! 😊
Michelle Sten

Till top