Michelle Sten

What happened?

Allmänt, Instagram bilder Permalink0
Det var ett tag sedan jag bloggade sist och jag tänkte att jag kanske ska ta och uppdatera min omgivning om vad som hänt i mitt liv de senaste månaderna. För att inte göra detta inlägg allför långt, sammanfattar jag det hela i en kort lista.
 
Mars-April:Jag blir förkyld och förkylningen kommer att hålla i sig ett bra tag, bara för att senare driva mig till sjukhussängen. Jag var och hälsade på vänner till Svergie och blev dessutom antagen till Makeupstudion Education i Göteborg. Mina studier börjar i augusti och i januari 2016, ska jag förhoppningsvis vara utbildad makeupartist.
 
Maj: Denna månad börjar jag med att insjukna rejält med ca 41 graders feber och andra krämpor därtill. Detta resulterar i några turer till olika läkare, flera blodprov och övriga tester och till slut fyra nätter på sjukhus. Det såg inte ljust ut när jag kom in till sjukhuset och läkarna befarade att jag hade hjärnhinneinflammation, vilket i värsta fall kan leda till döden. Lyckligtvis var det inte det jag hade, men trots min höga temperatur, CRP på 110 (som ska ligga under 10), mängder med blodprover och andra tester, så hittar läkarna inte felet och jag skrivs ut på 1:a maj.
Väl hemma med en veckas antibiotikakur och två veckors sjukskrivning, börjar nya symptom visa sig. Nu börjar vi oroa oss för borrelia och det blir fler blodprov och nu väntar vi på svar. Jag är fortfarande sjukskriven, men börjar vara på bättringsvägen, bortsett från mina ledproblem.
 
Ja, det är kort och gott vad som hänt. Utöver detta har mitt liv rullat på som vanligt med jobb, träning och en tjejkväll/krogrunda nu som då. För tillfället sitter jag SÅ KLART! och tittar på ishockey VM, Finland-Vitryssland och söker jobb och lägenhet i Sverige samtidigt. Det är bara några månader kvar nu och tiden går snabbt! Hoppas det ska ordna sig med allt så att jag inte står där senare i juli och är utan bostad och jobb. Håller tummarna!
 
 
 
Michelle
Till top