Michelle Sten

Vad vill jag göra med mitt liv? Här kommer listan!

Allmänt Permalink0
Sen jag slutade gymnasiet, har jag fått frågan: Vad ska du göra nu?... Och varje gång svarar jag samma sak... Jag vet inte, men på senaste tiden har jag börjat fundera. Vad vill jag för med mitt liv? Vad vill jag göra härnäst? Det finns massor jag vill göra och varje dag kommer jag på någon ny grej som jag skulle vilja hinna med. När jag är gammal och grå och mina barnbarn frågar vad jag har gjort.. Då vill jag kunna säga: Jag har gjort allt!. Jag vill inte ligga på min dödsbädd och ångra något jag inte gjorde. Jag vill kunna ligga där och tänka att jag hade ett bra liv, ett liv som många kanske drömmer om och jag har gjort allt jag velat.
Nu har jag tänkt över det och här kommer listan, SO FAR!
 
1. Resa! Vem vill inte resa? Det finns så många platser och saker att se och högst upp på min lista är Venedig. Något jag måste se innan det sjunker. Andra platser jag vill till är bl.a Bora Bora, England, NYC, Volterra i Italien, Paris, Skottland och många fler.
 
 
2. Bo och jobba i USA, t.ex i L.A. Självklart vill jag också se allt möjligt i USA, som t.ex Crand Canyon, Walk of Fame, Disney World, Las Vegas och allt annat. Jag vill också köra Route 66 och bara se mig omkring.
 
 
3. Är det något jag alltid velat lära mig så är det att surfa. Det skulle vara kul att åka till ett ställe där man kan surfa, tillsammans med t.ex Surfakademin.
 
 
4. Jag vill gå runt i Colosseum och vandra mellan vinrankorna i Napa Valley. Jag vill stå vid Niagara Falls och höra vattnet forsa. Och det är bara en bråkdel av vad som finns där ute som jag vill se.
 
5. Jag vill jobba med fotografering och ha min egen "photo gallery studio" och ställa ut mina bilder. Och jag har alltid velat ha ett eget företag. Något jag kan bygga upp och utveckla. Något eget. Att få jobba med fotografering och kunna resa runt samtidigt som jag gör mitt jobb, det är en dröm jag haft de senaste åren nu och ska jag starta eget, så ska det vara inom fotografering. 
 
 
6. Det jag tänker mest på just nu är att jag vill studera. Jag vill få en utbildning så jag kan börja jobba med det jag vill hålla på med. Det knepiga är bara att det finns så mycket jag vill syssla med. Jag vill jobba med fotografering, kanske göra jobb för någon tidning. Jag vill bli utbildad makeup artist och kunna kombinera det med fotograferingen. På senaste tiden har jag också tänkt en hel del på att studera inredning och bli utbildad inredningsarkitekt. Samtidigt vill jag gärna hjälpa människor och skulle därför vilja jobba som brandman eller polis eller ambulanssjukvårdare.
 
7. Jag har alltid varit en fartdåre, haha. Det är nog något jag fått ärva av pappa tror jag. Det har i alla fall gjort att jag älskar motorsporter, t.ex Nascar. Ända sedan jag tog mitt körkort har jag velat testa på att köra en Nascar bil, eller något liknande. Löjligt, men något jag gärna skulle vilja testa på.
 
 
8. Det här finns nog med på allas lista och även på min. Jag vill självklart hitta den personen som ska göra mig till den lyckligaste tjejen i universum. Någon som delar mina intressen och värderingar. Den där personen som delar mina drömmar och som är villig att ta min hand och åka jorden runt. Jag vill gifta mig, skaffa hus, barn, bil, hund och allt det där. I want my happy ending.
 
 
Det var min lista hittills. Det kommer säkert dyka upp en massa nya saker som jag kan lägga till på min lista.
 
 
Michelle

 

 

 
 

 
 
 

 

 

 


Till top