Michelle Sten

Nya äventyr och nya utmaningar

Alingsås del 2, Allmänt, Instagram bilder Permalink0
Hejsan!
 
De flesta av er vet säkert att jag flyttat tillbaka till Alingsås, för att studera till makeup artist i Göteborg. Nu är det två veckor sedan jag tog mitt pick och pack och lämnade Malax. Även om det var många jobbig och tårfyllda "Vi ses", känner jag att jag gjorde rätt val och att jag är på rätt väg.
Skolan är nästan oförskämt rolig och det känns inte som att man går i skolan överhuvudtaget. Till och med läxorna och hemarbetet är roligt och man ser verkligen fram emot varje lektion och eftersom det bara är tre kvällar i veckan, går veckorna väldigt snabbt.
Jag kämpar fortfarande med att försöka hitta ett deltids eller extra jobb, men det är svårt. Förhoppningsvis ska det dyka upp något passande snart.
Det är cirka två veckor kvar tills jag får nycklarna till min lägenhet och på tisdag ska jag skriva på hyreskontraktet. Jag hade turen nog att få tag i en jätte fin tvåa med parkettgolv och ljusa väggar och stora fönster. Diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare finns också i lägenheten och vatten och värme ingår i hyran. Dessutom ligger bostaden i ett väldigt lugnt och familjevänligt område, nästan som ett förortsområde. Ser verkligen fram emot att få ett eget boende, som man kan göra till sitt eget och att man ska känna sig mera hemma då.
När jag får flytta in kommer även mina föräldrar och kanske mina farföräldrar på besök och de kommer ha med sig min nya rumskamrat. Jag har aldrig bott tillsammans med någon, men jag tror jag och Gunvor kommer att komma väldigt bra överens.
För tillfället håller jag på att göra läxor och ska snart tvätta lite kläder och efter det ska jag försöka ta mig till gymmet, eller ut på länk. Vi har väldigt fint väder här idag och det vore väl synd om man satt inne framför datorn hela dagen. Sommaren kommer inte vara för evigt...
 
Ha dé gött!
 
Bilderna är tagna med mobil och från mitt Instagram.
 
 
 
 
Kram, Michelle
Till top