Michelle Sten

När hjärtat blöder

Allmänt Permalink1
 
 
 
Under de senaste 6 dagarna har jag gråtit mer än vad jag har gjort under hela min livstid. Jag har gått ner 6 kilogram och man kan snart se min revben. Jag trivs inte i mitt eget hem, för det ger mig smärtsamma minnen. Jag har aldrig i hela mitt liv varit så utmattad känslomässigt och fysiskt på samma gång. Ibland har jag lite bättre stunder, men det gör ont att le och att skratta. Det känns inte rätt... Jag känner mig halv, tom, ensam, övergiven och sviken. Mängder med känslor rusar genom min kropp och jag har svårt att skilja på vilken som är vilken. Det blir bara till ett enda kaos. Jag fortsätter att ställa mig själv samma frågor om och om igen, men blir bara mer förvirrad och mår ännu sämre än förut. När ska detta elände ta slut? Varför ska det göra så ont? Varför händer detta? Vad gjorde jag fel? Vad är det för fel på mig? Kunde jag ha gjort något annorlunda och förhindrat detta? Fråga efter fråga efter fråga, men inga svar...
Har man inte hittat rätt när man känner att allt man vill är att göra den personen man älskar lycklig, för att man själv blir lycklig av det? Är det fel att känna så? Kan någon berätta för mig hur man vet när man hittat rätt! Hur ska det kännas, om inte såhär? Finns det något rätt eller fel? Jag orkar inte med alla dessa frågor som snurrar runt i mitt huvud. Det gör mig yr och ännu mer utmattad. Jag har nog inte sovit så många timmar under en veckas tid, som jag har gjort de senaste dagarna.
Jag saknar personer som är 1600 kilometer härifrån och jag känner mig helt vilsen. Vad ska jag ta mig till nu? Det känns som hela min värld har rasat ihop och jag måste nu börja bygga upp den igen, men jag vet inte hur. Det är så mycket som smärtar mig just nu och det börjar bli väldigt tungt. Hur mycket kan en person klara av innan man förlorar greppet? Livet är inte rättvist, det vet jag och saker och ting händer. Det finns en mening med allt, men vad är poängen med att må såhär dåligt och att känna sig såhär?
Är kärleken verkligen värd all denna smärta? Jag är inte så säker på det längre. Jag är inte ens säker på att jag tror på kärleken längre... Ingen ska behöva må såhär dåligt. Är en person verkligen värd såhär mycket smärta? Jag återkommer med svaret när jag vet...
 
 
 
 
Michelle
#1 - - rebecka:

kram! <3

Svar: Tack!
Michelle Sten

Till top