Michelle Sten

What a wonderful world

Allmänt, Mitt år i Hjälmared Folkhögskola, Alingsås Permalink0
Idag hade vi halva dagen tema dag och temat var..... FÖRINTELSEN. Vi började med filmen Pojken i den randiga pyjamasen, vilket i princip förstörde resten av dagen. Hemsk story och jag skulle inte se den igen eller frivilligt. Sedan kom en överlevare och berättade sin livs historia, vilket var väldigt intressant och väldigt gripande. Kan inte föreställa mig hur livet var som jude på den tiden. Resten av halvdagen hade vi vanliga lektioner, vilket betydde att vi hade webbdesign. Det är intressant och roligt! Efter skolan städade jag lite i köket, för att det är min städtur denna vecka. Sen var det middagsdags och fram tills nu har jag suttit och skrivit på min artikel, men nu är jag äntligen klar. Nu har jag bara ett par tusen saker kvar som måste göras, men det får vänta tills imorgon. Nu tänkte jag nämligen unna mig onyttigheter, blåbärsmuffinste och en massa nya serieavsnitt, innan jag ska läsa ett kapitel ur min nya favorit och sova sött.
 
See ya!
 
 
 
 
 
 
 
Michelle
 

Till top