Michelle Sten

Teknikens värld

Nu har jag suttit och kollat runt på nätet och jämfört olika modeller, priser o.s.v. Min kamera började fungera igen nu, eller åtminstone för stunden, så nu funderar jag på att kanske bara köpa nya objektiv. Jag kanske önskar mig en ny kamera till jul istället, för att vara ärlig så vet jag inte om jag är redo att ge upp min kära vän riktigt ännu. Den har trots allt varit mig trogen i 5 år...
I alla fall, jag har hittat några objektiv som jag funderar över och de är inte så dyra som jag trodde de skulle vara, men några hundralappar/styck blir det nog dock. Sen hittade jag också ett objektiv/kamera som ska vara till mobilen! Det ska jag definitivt köpa, för det har jag länge letat efter och jag har äntligen en mobil som fungerar med sådana revolutionerande prylar. Billigaste jag hittade var för ca 100€, men det ska nog var värt det.
 
 
 
 
Canon EOS 60D
( kameran jag funderar på )
 
Canon Ef 40mm f/2.8 stm
 
 
Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
 
 
Sony DSC-QX10
( till mobiltelefonen )
 
 
 
 
Michelle
 
#1 - - Eva:

Ha, det var ju tur att den börja funka igen! Du hinner kanske kolla på någon ny när du kommer hem. Annars hade vi väl nog löst det på ett eller annat sätt!

Svar: Ja! Vi får se när jag kommer hem, men troligen köper jag bara nya objektiv och önskar mig en kamera i julklapp. Då kanske Canon EOS 5D Mark III har gått ner i pris också, för det är egentligen den jag skulle vilja ha... Hoppas!! :)
Michelle Sten

Till top