Michelle Sten

What about my future?

Allmänt Permalink0
När klockan tickar och börjar närma sig natten, då sätter tankarna igång. Allt som oftast är det samma tankar som går genom huvudet. Framtidsplaner. Jag vill börja studera något och få en utbildning, så att jag kan börja jobba med det jag vill göra. Just nu har jag suttit framför datorn en lång stund och letat efter utbildningar och jobb i Göteborg. Jag har länge funderat på att flytta tillbaka till Sverige för att studera och för att jag vill skaffa mig mer erfarenhet och jag vill inte vara bosatt på samma ställe resten av mitt liv. Jag vill ut och se världen! Om det fanns möjlighet skulle jag gärna testa på att studera någon annanstans, typ Amerika, London, Spanien.
Det är klart att tanken på att lämna allt som är tryggt och bekant skrämmer mig en hel del och att vara från familj och vänner är inte lockande precis, men man får nya vänner. Dessutom så är Sverige inte så långt borta och det finns något som heter Skype. Jag vill inte att rädsla ska hindra mig från att leva mitt liv som jag vill. Även om jag känner rädsla för att flytta från familj och vänner, så känner jag samtidigt spänning och lycka. Jag vet att det här är något jag verkligen vill göra och borde göra. Nu gäller det bara att hitta modet till att ta första steget.
 
 
 
Michelle
Till top