Michelle Sten

Tillväxtspurt för håret

Tips Permalink0

När jag var inne på apoteket idag så köpte jag ricinolja för mitt hår. Det är nämligen så att ricinoljan ska främja hårväxten och stärka håret. Så eftersom jag är så desperat efter långt vackert hår, så tänkte jag att jag kunde försöka testa grejen och se om det fungerar. Det sägs att ricinoljan kan göra så att håret växer upp till 5 cm i månaden, jämfört med de vanliga 1 cm som håret växer normalt sett. Dessutom kan man lägga lite ricinolja på ögonfransarna och det ska stärka och förlänga dem. Allt man behöver göra är att massera in oljan i hårbotten, lämna i den i en timme och tvätta bort den som vanligt. För bästa resultat borde man göra det 2-3 ggr i veckan, i 3-4 veckor.
Det ska väl inte vara så svårt, tror jag. Så nu kör vi!

Till top